torsdag 18 september 2008

Då, Nu och Sen

För 9 år sedan var jag 18 år och gick estetiska på gymnasiet, konst, form och design. Så här i efterhand kan jag väl säga att jag då trodde att världen var ungefär lika stor som Värnamo.
Jag var tillsammans med Hanse som jag trodde att jag skulle gifta mig med och leva lycklig med resten av livet.

För 6 år sedan var jag 21 år och hade hunnit med att bo i både Malmö, Marbella, tillbaka till Hånger för att slutligen få min första lägenhet i Värnamo. Jag jobbade på Värnamo Gummi tror jag, och var tillsammans med Josip.

För 5 år sedan var jag 22 år och hade precis flyttat från min etta med trädgård, och keramikverkstad i källaren, i Hånger, till Linköping för att läsa till lärare.
Det här var till viss del en flykt från den svåraste perioden av mitt liv hittills.
Vad skyddat jag hade levt förut!
Den här flytten ledde till många nya vänskaper och erfarenheter som jag aldrig skulle byta bort mot någonting i världen.


För 3 år sedan var jag 24 och hade hoppat av halvvägs i mål för lärarlinjen. Jag jobbade i butik och hade långt framskridna planer på att öppna egen butik.
Jag bodde ihop med Fredrik som var den första att få mig att själv känna just det han kände för mig. Jag litade blint på allt han sade, och kände verkligen att han menade det han sade, när han sade vad han tyckte om mig. Han fick mig att verkligen tycka om mig själv precis som den jag var.

För 1 år sedan var jag 26 och hade för 8 dagar sedan börjat på mitt nuvarande jobb. Jag skulle flytta ifrån Fredrik om 2 månader.

Igår jobbade jag precis hela dagen och kvällen.

Imorgon är det fredag och jag ska bara njuta av att det är helg och att jag börjar känna mig friskare.

Om några år jobbar jag med något helt annat. Något mer välbetalt.
Jag och Johan har säkert tillökning på gång och bor i ett hus utanför stan. :P


Jag utmanar Åsa och Madde att dela med sig av deras Då, Nu och Sen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra där, bra skrivet!
Inte idag, just nu. Men jag är med på utmaningen snart..
Maddelitta

Anonym sa...

Hoho! Bra skrivet somsagt, utmaningen är antagen! ;)

Puss*

Åsa

Anonym sa...

det va intressant läsning,,, vad du känns så duktig med din ax, inga spår av bittrehet här inte,,, inte illa// marlene

Anonym sa...

jag funderra på om mina kommentarer int ekommer fram för jag skrev om det med stockholm igår,, jag ska dit den 26e och med buss,, vet du om bussarna går förbi dig där ? isåfall kunde jag åka hem tidigare på söndagen och stanna en stund hos dig,,, frågade även en sak om marykay har för miga tt du sa att du varit på en klass men att det var dyrt köpte du ngt ? vad tyckte du ? hoppas attd uf rå detta nu då!! kram marlene