måndag 5 januari 2009

sprickor

Jag får som vanligt självsprickor på fingrar och händer när det är kallt ute, och det gör riktigt ont.

Man blir lite handikappad faktiskt, svårt att hantera det mesta med svidande fingrar.

Värdelöst att diska, vilket jag iofs gärna slipper och gör väldigt sällan, men med sprickor på händerna dessutom så känns det som en smärre tortyr. Och det läker ju ALDRIG.


Men det finns en lösning.

Compeed-plåster! Det finns de som är till för just självsprickor, men dom är värdelösa! Bara lossnar innan det hunnit läka.

Jag använder istället de som är större och till för blåsor och skavsår.
Jag klipper bara till dem så att jag kan linda dem som remsor runt fingret istället. Får man en extrahud medan det läker under, och det läker snabbt!

Hur bra som helst.


Det tråkiga är ju då att jag inte längre kan vägra diska och skylla på att det gör ont.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur funkar den feta krämen i satn hands till det där? du måste hugga tag i MK igen efter flytten sandra du kommer j bli brilijant på det där =)

Anonym sa...

det jag tycker att du ska göra för att verkligen ta ett bra beslut om du vill eller inte, håll några klasser i mars och tjäna lite pengar till semenariet,, om du åker på det kommer du kunna fatta ett beslut med alla info på handen... jag tycker verkligen inte att du ska missa denna chansen även om du bara kan ha en klass varannan vecka så är det ju bra!