måndag 5 januari 2009

2008

Gjorde du något 2008 som du aldrig gjort förut?


renoverade en lägenhet.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?


nepp.


Dog någon som stod dig nära?


nej.


Vilka länder besökte du?


Var bara i Sverige, men jag såg Norge från skidbacken.. :)


Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?


Utlandssemester!


Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?


15 januari, då fick jag min första köpta lägenhet.


Vad var din största framgång 2008?


Fick lägenheten jag ville ha, hittade alla möbler och detaljer jag ville ha för min dröminredning. Sålde den en kort tid senare med vinst. :)


Största misstaget?


Känner att jag sällan gör misstag, ser det som att allt som sker har en mening. Gör man något som känns mindre bra så får man försöka vända det till något positivt.


Har du varit sjuk eller skadat dig?


Sjuk tycker jag att jag var i stort sett jämt, förkylningar hit och dit, har väl med all stress att göra! Kan inte minnas någon direkt skada.


Bästa köpet?


Min grammofonspelare.


Vad spenderade du mest pengar på?


Lägenheten.


Gjorde någonting dig riktigt glad?


Alla fynd jag hittade till min lägenhet.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?


Förmodligen kommer jag inte komma ihåg någon särskild, har riktigt uselt minne vad gäller sånt. Jag vet inte vad det var för typisk låt 2007 eller 2006...


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?


Gladare!


Vad önskar du att du gjort mer?


Läst mer kanske.


Vad önskar du att du gjort mindre?


Jobbat men ändå fått samma pengar. :)


Hur tillbringade du nyår?


Med Johan, Åsa och Oskar i stugan. Spelade mest spel och åt en massa gott. Precis som jag vill ha mitt nyår.


Favoritprogram på TV?


House, Medium.


Bästa boken du läste?


Kan inte komma ihåg vilken som var bäst, men det mest uppskattade jag läste var Daniel Klassons bok som inte kommit i tryck ännu.


Största musikaliska upptäckten?


Johan. Han sjunger för mig varje dag.


Vad har du jobbat med?


InfoCare och If Blåklinten.


Har du flyttat?


Ja, 2 gånger blev det under 2008. 2009 bjuder också på 2 flyttar om inte fler. :P


Vad gjorde du på din födelsedag 2008?


Var i stugan och hade underbart väder, mamma, pappa och Sabina hälsade på. Vi grillade och åt tårta!


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?


Näe, tror inte det.


Hur skulle du beskriva din stil år 2008?


I kläder, bekväm, tog vad jag hade tillgång till. Mellan alla flyttar och renoveringar så bodde jag mer eller mindre i en väska.


Vad fick dig att må bra?


Solveckan med Johan i stugan!



Inga kommentarer: