fredag 7 november 2008

utmaning: sju saker om mig själv, både alldagliga och oväntade

Hittade den här utmaningen någonstans, kunde vara kul som omväxling till min idéfyllda och väldigt samhällsnyttiga blogg tyckte jag.

Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana några personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.


  • Innan jag lärde mig prata "svenska" ordentligt hade jag ett eget språk som bara min mamma och jag förstod, ordet för godis var Uscha - låter ju inget gott, vet inte vad mitt språk byggde på. Jag började prata som alla andra först när mamma tvingades låtsas som att hon inte förstod mig.
  • Jag hade 2a i historia när jag gick ur högstadiet. Var inte ett dugg intresserad av historia och måste få skylla på min otroligt tråkiga och hemskt gråa lärare. Och även betygssystemet säger väl sitt iofs - en 5a ger vi till en elev/klass, en 4a ger vi till två elever/klass. Nåt sånt, värdelöst. Och ja, jag ÄR så gammal.
  • När jag var 6-7 år gick jag på dans och drama, första året var balett! Jag ville dansa HipHop, kände mig aslöjlig i den där ljusrosa dräkten med volanger. Jag slutade nog ganska snart, för nån HipHop blev det aldrig.
  • Jag har otroligt svårt att förlåta någon jag blivit sviken av, jag intalar mig att jag har glömt och gått vidare men det räcker med en liten påminnelse så är jag tillbaka på ruta ett. Ett tips - svik mig inte och ljug inte för mig.
  • Jag skulle vilja lära mig teckenspråk, kan för tillfället bara en del stödord som är bra att kunna för ett av mina jobb. Sen förstår jag inte heller varför teckenspråk inte är detsamma över hela världen, skulle vara en av de smartaste grejerna att sammanställa tecken som vi alla lär oss att tolka likadant. Nästa världsspråk - teckenspråk.
  • Jag håller utkik efter en grym tatuerare som vill fortsätta på min tatuering på ryggen. Den är "färdig", men jag har egentligen tyckt från första början att den är lite tanig. Vill fylla ut den på ett snyggt sätt - och där kommer den grymma tatueraren in. Tips?
  • Jag drömmer sjukt mycket, och ofta lustiga, skruvade drömmar. Minns de flesta som om jag sett en film och skulle nog kunna skriva en bestseller om jag bara tog och skrev ner dem.
Åsa, Madde, Marléne, Eve, Maria och Maria. Ni är utmanade!

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu har jag gjort din utmaning =) hur va det i hånger i söndags =) hos mig va det smärtsamt haha* super roligt att ni kom allasamman=)/marlene

Anonym sa...

sandy ( minns du kjolen?) får du mail avvår SSD? lENA?/m

Anonym sa...

just det, det har du rätt i. tack för tipset. lite vänligare för plånboken!