måndag 30 mars 2009

vuxenpoäng

Jobb (1p) Det har jag 2 stycken, får jag 2 poäng då?
Visitkort (1p) nej
Konferens (1p) nej
Bor hos föräldrar (-2p) nej
Vara sambo (1p) ja
Vara förlovad (1p) nej
Vara gift (2p) nej
Skild (3p) nej
Äga villa (2p) nej
Ha en bil (1p kombi + 1p) Japp, kombi
Hund (1p) nej
Lån (1p) ja
Gemensam ekonomi (1p) njae, det har vi nog inte riktigt
Pensionsspara (1p) ja
Storhandla (1p) ja
ICA-kundkort (1p) ja
Använda rabattkuponger (2p) ja
Äga hushållsassistent (1p) ja
Äga diskmaskin (1p) ja
Dubbelsäng (2p) ja
Ha julgran på julen (2p) nej
Och tomte ger 1 extra poäng. nej
Gråa hår (1p) nej
Celluliter (1p) ja
Prenumerera på morgontidning (1p) nej
Lösa sudoko (1p) nej
Välja att inte svara i telefon (2p) ja, johan får ta det mesta, ringer aldrig till mig.
Putsa fönster (1p) nej
Svampplockning (2p) nej, men varför inte?
Långfärdsskridskor (1p) nej
Parmiddag (1p) ja
Vinprovning (1p) nej, men varför inte?
Danskurs (1p) nej, men varför inte?
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) nej
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) nej
Däcka före 23.00 dagligen (1p)
ja
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) nej, inte jämt
Spela Bingolotto (1p) ja, det händer
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) nej
Ha höftproblem (1p) nej, har andra problem istället
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) nej
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) ja

PoängFacit:-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där".

Min poäng: 22. Ja, jag känner mig rätt vuxen ändå.

Inga kommentarer: