torsdag 17 april 2008

Snart!!

Har satt igång ordentligt med lägenheten igen!
Nu är det ju mest badrummet som gäller, Johan och hans pappa har varit i lägenheten och rivit gammal matta som satt på väggar och golv.
Vilket slitgöra!
Är så tacksam för all hjälp jag får!
Får hitta på något riktigt bra för att ge igen sen.. :P

Planen är att vi ska ha gjort allt förarbete inför kaklingen till innan helgen när vi sätter igång med det! Det ser bra ut..

Igår lade jag och Johan på primern, den ska få torka till efter jobbet idag och då går vi dit och målar fuktspärr!
Nu är det roligt igen! Man ser hur det går framåt..
Annars har det mest känts som en enda röra den senaste månaden måste jag säga.
Möbler huller om buller bland kartonger och påsar som jag inte förstår hur eller vart jag ska göra av innehållet.....

Nästa helg kommer pappa upp igen och lägger rören! Jag hoppas att mamma hänger med upp oxå.
Till dess ska jag köpa toastol, handfat och annat som jag ska ha i badrummet så det blir färdigt!
När pappa jobbar med badrummet har jag tänkt skura och städa och plocka och fixa!
Hoppas på att få någolunda iordning till nästa helg så det faktiskt blir ett hem. Mitt hem!! =)

Jag längtar..

Inga kommentarer: