tisdag 25 mars 2008

Jag vill ha Vår!

Det har varit påsk.. det är fullt med snö överallt!
Förut när jag hade min sommarbil och ställde på den om våren var det alltid så himla fint väder.. det skulle jag göra om bara några dagar om jag haft den kvar. Vilken tur att jag inte har någon rolig bil så jag behöver bekymra mej om det.

Har haft lite torka vad gäller inspiration för lägenheten måste jag erkänna. Har varit så himla trött och har inte mått riktigt bra på flera veckor så det har inte hänt jättemycket mer än vad jag varit tvungen att fixa.
Igår drog Johan upp mej och tryckte in lite inspiration i huvudet på mej. Vi åkte och köpte lister till valvet till vardagsrummet och lite träspackel och annat smått vi behövde och så satte vi igång!

Idag ska jag kolla efter löparskor, de hade något klubberbjudande som jag tänkte kunde vara värt att kolla upp eftersom jag ändå ska köpa nya löparskor. Blir en sväng till Ikea också för att införskaffa lite smått som behövs för att fixa det sista i lägenheten.

Blir det inte för sent ikväll och jag mår bättre senare så ska jag till lägenheten och slipa det jag spacklade igår och grunda valvet till köket och måla lite väggar.
Det känns skönt igen när jag tänker på lägenheten.. det är småfix kvar bara.
Förutom badrummet då. Men det har jag räknat bort eftersom jag vet att det kommer dröja någon månad. Men vad jag längtar tills allt är klart!

I torsdags natt hade jag Elna. Hon är så himla go. Snällare barn får man leta efter! 8 månader och hur charmig som helst. Johan hade planer på att röva bort henne.
Ska ha henne en helg i månaden framöver när Jenny jobbar. Det ska bli så roligt.
På fredag natt ska jag ha henne också om jag inte blir sjuk.

Jag ska boka massage. Min kropp är pajj.

Inga kommentarer: